teisipäev, 23. veebruar 2010

Pagas

Üldiselt saab käsipagasina kaasa võtta ühe koti, mis vastab lubatud mõõtmetele (ehk kauplustes saadaolevad väiksemad reisikotid), kuid arvestama peab lubatud piirkaaluga ... Tallinna lennujaam ei luba kaasa võtta rohkem kui 8 kg ja mujal riikides on see 10 kg. Nojah, proovisin oma eelmise aasta detsembrikuu reisil oma pagasit 8 kg sisse ära mahutada, et seda mitte check in’is ära anda. Mugav on ju reisida, kui kõik asjad on endaga kaasas ja ei pea ootama pagasilindi ääres ning muretsema, et pagas kaduma läheb. Aga, ... uskuge mind, 8 kg kokkupanemine oli tunduvalt raskem kui isegi arvasin. Loomulikult ... see võib ka minus endas olla, et mul nii palju vajalikku kaasa võtta tahaks. Aga ikkagi .... kott ise kaalub ca 3 kg. Arvutit ja tema juhtmeid juba maha ei jäta, eksju. St pea 5 kg on juba olemas. Mõned vajalikud dokumendid ... paber on vastikult raske, lisaks vajalikud esmatarbed jms. Ja nii jääbki, et ega riideid enam kaasa võtmiseks sellesse kaalu eriti ei mahugi.

Loomulikult olen nõus sellega, et kui kaalupiiri ei ole, siis lennukisse kaasavõetud kotid võivad tekitada tõsiseid probleeme, kuid, jälgides teisi reisijaid, on tõsiselt raske mõista, et miks minu kott check in’is ära võetakse, kuid nii mõnigi resija reisib tunduvalt suurema ja raskema kotiga. Vahel on neid isegi mitu ... muidugi ... detsembris Brüsselist tagasi tulles ühel naisterahval paluti enne lennuki peale minekut üks kott üldpagasisse panemiseks anda ... aga tal oli neid ka päris mitu kaasas. Nii, et see jääb küll igaühe otsustada, kuidas oma pagasi kokku pakib.

Mina ise olen lähtunud sellest, et eriti vajalikud asjad (sh oma arvuti + vajalikud juhtmed ning pistikud, esmased hügieenitarbed, ka sokolaad näiteks, kui kogemata magusaisu peale juhtub tulema jms) võtan kaasa oma käsipagasisse. See kott, mille annan üldpagasisse pakin kokku niimoodi, et ilma temata mõni aeg hakkama saan, seda juhuks, kui miskit temaga juhtuma peaks. See tähendab, et ka oma riietuse valikul reisil lähtun sellest, et ma näiteks paar päeva ennast nendega hästi tunneksin. Selles osas on mul olemas hea kogemus minu kunagisest Norra reisist mõni aasta tagasi ... eks ta ikka nii ole, et igaüks õpib oma kogemustest ja need jäävad ju kõige paremini meelde.

Koti pakkimisel tuleb arvestada nõudega, et terariistu, sh nuge, kääre jms, pardale kaasa võtta ei lubata. Samuti peavad kõik vedelikud olema pakitud maksimum 1 ltr plastikkotti (need on vabalt saadaval lennujaamas, kui sul seda kodus käepärast ei ole. Sinna tuleb kokku koguda ka kõik oma kosmeetika jms, ja sealhulhas ka hambapasta. Topsikeste-tuubide sisaldus ei tohi olla üle 100 ml, muidu on kindel, et need korjatakse sinult lihtsalt ära. Kõik suuremad pudelid (sh šampoon, pesuvahendid jms on mõistlik jätta üldpagasisse antavasse kotti. Kui seda võimalust ei kasuta, siis on mõistlik otsida väikesemahulised pudelid varakult valmis enne reisi ja juba väiksem kogus vedelikke kaasa võtta. Loomulikult, kui finantsi on piisavalt, võib kõik vajaliku kas pärast turvakontrolli endale soetada või vastavast sihtkohas osta. Mina olen harjunud endale vajalikud asjad endaga kaasa võtma, kuigi hotellis ööbides, sul ka ilma nendeta probleemi ei teki ... kõik vajalik (peale nuustiku) on seal üldjuhul täiesti olemas. Õnneks olen ma lahti saanud kombest „igaks juhuks“ käterätt kaasa pakkida. Ehk asi, mis võtab päris palju asjatut ruumi su reisikotis.

Nii, aga edasi ... turvakontrollis on vajalik see kotike oma kotist välja tõsta ja ette näidata. Kui unustad selle tegevuse tegemata, võid läbi saada niisama, et seda ei küsitagi, kuid võib juhtuda, et tänu sellele võid saada erilisema tähelepanu osaliseks. Ehk niii nagu see juhtus minu tänahommikusel turvakontrollil Londoni Gatwick lennujaamas. Üldjuhul võin öelda, et lennujaama töötajad on hästi sõbraliku ja abivalmid, ning kui sul on mingi probleem, siis tasub kindlasti julgelt küsida ja mitte häbeneda oma keeleoskuse taset. Igal juhul kontrolliti üle kogu minu koti sisu ... st valmista ennast ette selleks, et oma eriti isiklikud asjad, mida kõigile näidata ei taha, eelnevalt delikaatselt ära pakid. Lisaks asjade väljatõstmisele kontrolliti üle ka mingid bakterid. Õnneks ei olnud mul kaasas mitte ühtegi nendest, mis turvatöötajatele huvi pakkuda võis. Igal juhul oli mul tore vestlus väga meeldiva turvakontrolliga. Soliidne ja tore üle keskea vanem meesterahvas oli.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar